logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر:

مکان کانون بازنشستگان در شأن اعضا نیست

مکان-کانون-بازنشستگان-در-شأن-اعضا-نیست
بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر گفت: کانون بازنشستگان شهرستان ابهر در یک اتاق کوچک در شهرداری مستقر است که جواب‌گوی مراجعه‌کنندگان نیست.

باقر سرخوش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: بعد از ۲۰ سال که کانون بازنشستگان راه‌اندازی شد، در سال جدید تصمیم بر این بود که کانون مستقل و از حالت استیجاری بودن خارج شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه طی هشت ماه پیگیری‌هایی که انجام شد، از طریق شورا یک اتاق کوچک به کانون اختصاص یافت، افزود: کانون بازنشستگان شهرستان ابهر در طبقه همکف شهرداری ناحیه سه  به صورت رایگان مستقر است.

بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر با اشاره به قانون ۱۶ شورا و شهرداری، اظهار داشت: طبق این قانون زمینی که قابلیت فضای سبز دارد و در اختیار شهرداری است، می‌تواند در قالب NGO در اختیار ارگان‌های مردم‌نهاد قرار دهد که شامل کانون بازنشستگان هم می‌شود و این ارگان می‌تواند فضای سبز را احیا کرده و در ۵ درصد از کل زمین بنایی احداث کند.

وی با بیان اینکه هیأت مدیره کانون با پیگیری‌هایی که انجام داد تصمیم گرفت که پارک نیکیان را برای این طرح استفاده کند، تصریح کرد: این کانون با ۱۲ هزار عضو بازنشسته، پارک مخصوص بازنشستگان در شهرستان ندارد، بنابراین از شورا و شهرداری درخواست شد که این پارک را در اختیار کانون قرار دهد و هزینه نگه‌داری، نظافت و آبیاری بر عهده کانون باشد و ۵ درصد از زمین پارک به ساخت ساختمان برای کانون بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

سرخوش تصریح کرد: طبق قانون می‌توان ساختمان چند طبقه‌‌ای در این زمین ساخت و طبقه همکف برای کانون بازنشستگان باشد و در طبقه دوم آن چند سوئیت ساخته شود که بازنشستگان مسافر از این مکان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصوبه این طرح از شورا و شهرداری گرفته شد، تأکید کرد: بعد از هشت ماه پیگیری به فرمانداری مراجعه شد که فرماندار شهرستان اعلام کرد که این قسمت کمربند سبز است و اجرای این پروژه متوقف شد.

بازرس کانون بازنشستگان شهرستان ابهر بیان کرد: در گذشته اعضای هیأت مدیره روال اشتباهی را در خصوص اعطا وام به بازنشستگان پی گرفته بودند، بنابراین هیأت مدیره برای اعطا منصفانه وام تصمیم به راه‌اندازی یک سایت گرفت.

وی با تأکید براینکه برای راه‌اندازی این سایت هشت میلیون تومان هزینه شده است، عنوان کرد:  فعلاً وامی برای کانون نیامده بنابراین آدرس سایت برای ثبت‌نام در اختیار بازنشستگان  قرار نگرفته است و  با توجه به اینکه با اختصاص وام این مکان برای سازماندهی بازنشستگان بسیار کوچک است از شهرداری درخواست شده اتاقی که بلااستفاده در کنار کانون وجود دارد را در اختیار ما قرار دهند ولی به این موضوع ترتیب اثر داده نشده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر